6 greseli tipice pe care cei ce-si promoveaza afacerea pe Linkedin le fac

Daca folosesti LinkedIn in mod corect poate fi o mana cereasca pentru afacerea ta. Poti stabili relatii cu sute de clienti potentiali si sa intaresti imaginea brandului tau – fara sa aloci resurse financiare. Daca in schimb nu adopti o strategie buna poti sa faci mai mult rau decat bine afacerii tale si reputatiei propri.

Cum sa facem lucrurile corect? Iti prezint in continuare cele mai frecvente greseli si cum pot fi indreptate.

1. Sa fii prea agresiv cu profilul tau

LinkedIn reprezinta subtilitate, scoate in evidenta calitatile tale soft. Daca iti promovezi produsele sau serviciile prea agresiv poti sa fii sigur ca potentialii clienti te vor ocoli., “Nu trebuie sa pari prea laudaros” sustine Jill Konrath, expert in vanzari si CEO la Sellingtobigcompanies.com.

Raspunsul: Roaga-I pe clientii deja existenti sa adauge cat mai multe comentarii pozitive la profilul companiei tale Daca persoanele care iti folosesc serviciile sau produsele scriu despre tine, iti va creste credibilitatea. Cum? Demonstreaza faptul ca, clientii pe care ii ai sunt atat de multumiti de compania ta incat sunt dispusi sa aloce din timpul lor scrierii unui comentariu despre tine.

2. Sa-ti promovezi produsele sau serviciile in mesaje sau discutii de grup.

Daca te-ai conectat cu cineva nu inseamna ca acum ai permisiunea sa incepi sa il bombardezi cu mesaje despre compania ta. Aceeasi regula se aloca si in cazul in care te-ai alaturat unui grup si participi la discutiile acestuia. Conform opiniei lui Patrick O’Malley, CEO  617-PATRICK Social Media Training and Consulting in Medford, poti fi etichet ca si spam daca incepi sa fii prea agresiv. 

Raspuns: Inainte de a contacta pe cineva fii sigur ca ai inteles regula de baza a conexiunilor pe Linkedin: keep it low-key. In discutiile de grup nu pune intrebari si nu face comentarii care sunt in mod evident pitchuri de vanzare. Incearca sa te impui ca un expert in domeniul tau sau ca o resursa importanta de informatii.

 

3. Nu resuseti sa evidentiezi in profil problemele pe care le-ai rezolvat pentru clientii tai .

Prea des managerii companiilor mici isi descriu produsele sau serviciil pe care le ofera, fara insa sa explice beneficiile acestora. Consecinta: ratezi sansa sa te diferentiezi de competitie.

Raspunsul: Focuseaza-te pe beneficiile tale majore, pe lucrurile care te diferentiaza de ceilalti, pe acele avantaje care ar face un nou client sa te aleaga pe tine si nu pe unul dintre competitorii tai. Exemple: “We help customers struggling to increase their sales to tap new markets,” sau, “We show companies how to decrease their manufacturing costs.”   “You’re talking about results, and that’s what attracts more interest,” Konrath.

4. Sa nu folosesti toate resursele disponibile.

LinkedIn asigura acces la o mare baza de date si asigura multe alte facilitate de care multi utilizatori nu sunt constienti. “People think of it as a referral network, but there’s a lot more.” Konrath

Raspunsul: Descopera ce resurse iti ofera LinkedIn— si foloseste-le. Exemplu: Inainate de a te intalni cu un nou client verifica-I profilul de LinkedIn ca sa afli date despre experienta persoanei respective si domeniile de nteres. Sunt informatii importante care te vor ajuta sa creezi un anumit fel  de conexiune cu clientul salvand timp si resurse.

5. Sa participi in prea multe grupuri.

Participand la discutiile de grup, ai posibilitatea sa atragi numerosi clienti si deasemnea opinii positive.  Dar daca participi la prea multe grupuri vei fi catalogat drept superficial.

Raspuns: Focuseaza-te pe doua trei grupuri care iti ofera cea mai mare sansa sa ajungi la grupul tau de clienti target.

6. Sa te conectezi cu prea multe persoane pe care nu le cunosti.

Evident ca iti doresti sa ai cat mai multe conexiuni gandindu-te ca asa vei reusi sa iti cresti numarul de clienti. Dar a te conetcta cu persoane necunoscute nu este intotdeauna cea mai buna solutie. Daca faci acest lucru prea des o sa te gasesti intr-un final pe  lista de persoane non-grata.

Raspuns: Asigura-te ca ii cunosti pe cei pe care ii invite sa se conecteze cu tine. Chiar daca nu ii cunosti direct fii sigur ca sunt cunoscuti ai unor cunoscuti si nu te vor cataloga drept spam. Un alt lucru asupra caruia trebuie sa fii atent este numarul de persoane pe care il inviti sa se conecteze cu tine intr-o singura sesiune. Linkedin are un sistem de protectie si poti sa te trezesti cu contul blocat pana se fac verificarile necesare.

Consideri aceste informatii utile? Folosesti Linkedin si pentru afacerea ta sau doar pentru promovare personala?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s