Cum a castigat Facebook internetul

Facebook a anuntat saptamana trecuta lansarea aplicatiei “Like” – un buton programat sa apara peste tot pe internet. Apasand butonul pagian Web este impartita cu toti prietenii tai.

In plus de cate ori folositi butonul „Like” asigurati posibiliatea celor de la Facebook (si siteurilor partenere) sa va asigure solutii perosnalizate.

Este o caracteristica simpla si in acelasi timp foarte puternica – una ce asigura un avantaj semnificativ fata de rivalul Twitter. O data ce toate detaliile retelei sunt puse la punct este greu sa-ti imaginezi cum poti depasi monopolul Facebook in sfera social networking in lunile ce vor urma. Fara un contraatac serios chiar si Google ar putea fi detronat intr-o zi.

Facebook vs Twitter: Marimea conteaza

Twitter,competitorul direct al Facebook n-a reusit pana acum sa creasca cu aceiasi rapiditate. Twitter are 100 milioane utilizatori; Facebook are 400 milioane. Marimea retelei este extrem de importanta de vreme ce agentiile de publicitate web si dezvoltatorii de web vor ca produsele si serviciile lor sa aiba o expunere cat mai mare – prin urmare vor alege platforma cu cei mai multi utilizatori.

Editorii de exemplu pot alege sa puna un buton de „Retweet” pe contul de Twitter sau un buton „Like” pe pagina de Facebook. Luind in consideratie faptul ca majoritatea celor care viziteaza siteuri web au un cont de Facebook, atunci alegerea vine de la sine

Ca sa nu mai mentionez faptul ca butoanele Facebook sunt de mai mare ajutor in sensul ca  : spun unui vizitator cati prieteni au apreciat o anumita postare, in timp ce un alt « buton » iti sugereaza alte postari similare care ar putea sa-ti placa. Noul buton „Like” cu siguranta va accelera cresterea Facebook .

De asemenea siteurile web pot oferi optiunea de  „Log in with Facebook” sau „Sign in with Twitter”. Rata de conversie va fi mai mare pentru acele siteuri care aleg Facebook. Ca intotdeauna siteul cel mai mare castiga..

Problemele Twitter

Intre timp relatia Twitter cu comunitatea dezvolatatorilor – cei care au facut posibila cresterea platformei creaind aplicatiile Twitter pentru iphone ssau desktop  – a ajuns intr-un impas.

Achizitia de catre Twitter a unei aplicatii pe popularul iPhone si lansarea oficiala a unei aplicatii pentru utilizatorii BlackBerry a ridicat in randul dezvoltatorilor intrebarea daca nu cumva ar fi suficient sa lanseze o aplicatie pentru fiecare nou device?  Prin contrast butonul Facebook  “Like” afera posibilitati nenumarate dezvoltatorilor.  

Daca Twitter nu reuseste sa-si imbunatateasca ritmul de crestere si sa conivnga dezvoltatorii ca mertita sa dezvolti aplicatii pentru Twitter, cu siguranta ca Facebook se va distanta definitv.

Google Vs Facebook: Cautare Personalizata

Google a dominat lumea web. Orice link de la un site web catre altul a fost contorizat ca un vot stabilind astfel care sunt cele mai relevante pagini pentru fiecare item cautat in parte. Rezultatul: Un motor de cautare imbatabil!.

Doar ca linkurile intre siteuri nu mai sunt o sursa relevanta de recomandari – in schimb oamenii fac schimburi de informatii si linkuri cu prietenii pe Facebook si Twitter. Acum Google plateste catre acele siteuri pentru avea acces la date publice, dar nu are datele necesare pentru a permite o personalizare adevarata a rezultatelor. Google nu are o lisat completa a pritenilor tai combinata cu o lista a informatiilor care sunt de cel mai mare interes pentru ei, asa cum are Facebook.

Facebook se afla in postura de a construi cel mai bun motor de cautare: unul care asigura rezultate bazate pe prietenii si domenii de interes. Lansarea butonului „Like” inseamna ca Facebook isi va imbunatati cunostintele despre preferintele tale.

Facebook: Cea mai buna retea de publicitate?

Google isi asigura cea mai mare parte dintre venituri din publicitate – aceste reclame de obicei se potrivesc cu termenii tai de cautare sau cu continutul paginii Web pe care o vizionezi. Google a depus un mare efort pentru a personaliza aceste reclame, dar din nou cunostintele despre preferintele tale sau ale prietenilor sunt mult mai reduse decat cele ale Facebook.

Daca Google doreste sa isi mentina suprematia fata de Facebook atunci trebuie sa gaseasca noi cai prin care sa mentina interesul utilizatorilor si sa-si imbunatateasca conexiunile sociale.

Succesul Facebook nu este garantat

Chiar daca Facebook are toate premizele pentru un succes nu este totul garantat. Twitter este pregatit sa lansesz „annotations”, un mod de a adauga informatii noi tweets-urilor tale. Google are veniturile necesare sa cumpere cam orice isi doreste. Sa zicem twitter?

Si baza de utilizatori Facebook este volatila. Toti cei care au acum cont acolo pot decide intr-o zi sa migreze masiv catre o alta platforma asa cum s-a intamplat in cazul  MySpace sau  Friendster inaintea sa.

Ce preferi Facebook sau Twitter? De ce?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s