Cum sa scrii un blog post in 30 de minute!

Am tot citit despre bloggeri care scriu artciole in 15 min, care nu petrec mai mult de 30 min pe blog pentru a raspunde la comentarii si m-am tot intrebat cum reusesc???

Asa ca am inceput sa le studiez tiparul si sa petrec timp pe blogurile lor pentru a vedea cum arata un articol, ce continut are, etc.

Am descoperit astfel ca poti sa reduci substantial timpul de „scriere” folosind cativa pasi simpli.

Pasul 1: Planificarea

Am inceput cu o mica cercetare si observare: Ce-i intereseaza pe oameni? Ce cauta? Ce citesc? Apoi mi-am dezvoltat un tipar de articol (acesta functioneaza cel mai bine pentru mine, dar fiecare trebuie sa-si gaseasca tiparul potrivit):

  • Titlu
  • Intrebare
  • Tactici si explicarea acestora
  • Concluzii
  • Call to action (nu stiu cum se traduce literar in limba romana)

 

Pasul 2: Crearea unui calup de titluri

Care credeti ca este motivatia pentru care multe dintre articolele postate pe bloguri nu reusesc sa-si atinga scopul? Conform cercetarilor in domeniu……pentru ca titlul nu este interesant sau catchy! Cititorii sunt atrasi de titlu. A gasi titlul potrivit pentru un articol poate reprezenta diferente intre reusita unui articol si esecul acestuia.

Un calup de titluri nu este altceva decat o lista de parghii care va vor ajuta sa atrageti cititori si sa reduceti timpul de scris. Iata care sunt conform cercetarilor, lucrurile care aflate intr-un titlu atrag cititorii:

 Intrebarile

Atunci cand incepeti prin a va intreba cititorii ceva , este ca si cum ati vorbi direct cu fiecare dintre ei.:

–         cine isi doreste sa scrie un blog post in 30 min

–         cum evolueaza campania ta pe Fcebook?

–         Cum te ajuta Twitter in afacerea ta?

Citate

Foarte putini bloggeri incep prin folosirea citatelor, desi acestea sunt la fel de puternice precum o intrebare. Inchipuiti-va de exemplu un articol care incepe cu:

 „Cel mai cost eficient mod de a te conecta cu alti oameni este sa-i privesti direct in ochi” – N.B.

Scurte povestiri

–         povestea a doi utlizatori Twitter

–         povestea Livestrong

Statistici

Oamenii iubesc statisticile. Orice presupune numere le ofera o certitudine, o imagine clara si precisa a faptelor si intamplarilor:

–         Facebook a atins 500 milioane utilizatori

–         1000 de iPads vandute in prima zi

Chair daca ati ales un calup de titluri, intotdeauna titlul trebuie sa fie ultimul in scrierea unui articol. Nu titlul trebuie sa conduca articolul ci invers. Daca incepeti prin a defini titlul tot ce veti face va fi sa incercati sa scrieti ceva relationat cu acesta, in loc sa scrieti ceva tintit catre auditoriul vostru.

Pasul 3: Cronometrarea

Ar putea sa para ciudat dar cel mai bine este sa va cronometrati atunci cand scrieti ceva si sa fiti fideli timpului stabilit: 15 min, 30min, 1 ora.

Nu uitati timpul este cel mai pretios lucru si de multe ori daca ideile nu au venit rapid nu se va intampla acest lucru stand ore in sir si privind tastatura.

Cat timp ati petrecut cand ati scris primul blog post? Eu…. cam 3 ore.

Perfectiunea nu este o optiune de data aceasta. Mereu veti considera ca puteati sa scrieti ceva mai frumos, mai interesant, mai….altfel. Deci nu incercati sa creati mesajul perfect ci pur si simplu scrieti.

Cum spuneam trebuie sa va ganditi la progresare si nu la perfectiune.

Pasul 4: Utilizati  tehnica „serialului”

Sa presupunem ca vreti sa scrieti un post despre cum sa iti promovezi afacerea pe Facebook. Decat sa scrieti un articol lung care sa cuprinda toti pasii mai bine creati ceva de genul” 4 pasi pentru a va crea un fan page si scrieti saptamanal despre cate unul dintre cei 4 pasi. De exemplu:

–         Setarea contului de Facebook

–         Alegerea numelui de utilizator potrivit: tips and tricks

–         Cum se incarca poze

–         Cum se optimizeaza pagina de FB folosind FBML

 Acest gen de postari ii va convinge pe citiori sa revina pentru ficare nou articol.

Pasul 5: Treci la miezul problemei

Cum ar fi sa te duci la restaurant, sa comanzi o friptura de pui cu salata si sa primesti o aripa fiarta si o frunza de salata?? Nu ar fi prea bine. Deci, de cate ori scrieti ceva ganditi-va la acest lucru. Cititorii vor valoare nu informatii diluate fara substanta si continut. Imaginati-va ca cititi asa ceva:

–         titlu/ introducere: stiti ca peste 80% dintre bloggeri petrec mai mult de 45 min zilnic ca sa scrie introducerea un articol?

–         Continut: iata ce ar trebui sa faci ca sa eviti acest lucru: pregateste-te

–         Concluzii: tot ce ai nevoie vei afla daca apesi „Join Now” si platesti….

Oricine poate scrie orice, dar ca sa-ti pastrezi cititorii si atragi si altii trebuie sa livrezi calitate.  Nu uitati ca cei care vin pe blog doresc solutii detaliate pentru problemele lor.

Si iata ca am reusit sa scriu primul blog post in 30 min!!

Care este experienta voastra cu scrisul??

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s