Cum sa-ti optimizezi pagina de Facebook: pasul 2 – design

Atunci cand decizi sa iti faci un cont de FB pentru afacerea ta trebuie sa pornesti de la urmatoarea intrebare: Care este principalul obiectiv pentru care vreau sa fiu prezent pe FB?
Si evident sunt numeroase raspunsuri:
– crearea unui „loc” in care poti sa te afli in legtura cu clientii tai
– construirea unei baze de date (ex: email)
– cresterea vanzarilor
– imbunatatirea serviciilor oferite clientilor
– notorietate de brand
– altele
Oricare ar fi obiectivul tau trebuie sa fie extrem de clar (poti sa ai chiar mai multe obiective) deoarece tot ce faci cu contul tau trebuie sa fie in stransa legatura cu aceste obiective.
Data trecuta am dicutat despre setarea contului. Astazi vom vorbi despre optimizarea designului.
Incepem cu un check list:
– publicul tinta
– obiective
– strategii de implementat
– tehnologie (www.hootsuite.com tehnologie foarte buna care te ajuta sa adaugi continut in pagina de FB)
– masurarea rezultatelor
Multi dintre voi ati vazut ca anumite pagini de FB sunt foarte personalizate. Nu este atat de greu pentru nimeni atata timp cat ai ce sa adaugi acolo:)

1. Importati continutul blogului vostru: prin networkedblogs: mergeti la aplicatie pe FB o adaugati al pagina voastra si …gata tot ce scrieti pe blog este automat pe pagina de FB si in news feedul tuturor fanilor. Partea buna cu NB este ca atunci cand cineva comenteaza la un post din blogul vostru sau adauga ceva, aceste detalii apar automat pe pagina de FB (si este valabil si invers: orice comentariu in FB apare pe blog). Numele butonului este denumit automat blog.
Si daca tot suntem la sectiunea butoane sa va spun ceva.
Butoanele „informatii” si „perete” sunt fixe, ele nu pot fi mutate sau denumite altfel. In schimb cu celelalte butoane din fan page…puteti sa dati frau liber imaginatiei. De exemplu pentru blog aveti in dreapta butonului sus un creion care va ajuta sa mutati butonul unde vreti (puteti sa folositi si direct drag and drop)

2. Welcome tab
Un alt lucru minunat pe care il ofera FB este acela ca puteti personaliza pagina pe care o vad cei care va acceseaza contul penru prima data. Astfel sfatul meu este ca pentru cei care sunt deja fani, pagina de start sa fie peretele, iar pentru cei care acceseaza pentru prima data pagina voastra sa faceti o pagina personalizata „welcome”. Cum faceti acest lucru? Folosind FBML (Facebook Markup Language). Cand sunteti pe FB, cautati FBML si adaugati aplicatia. Apoi selectati categoria de vizitatori care vor ajunge pe aceasta pagina.
Astfel in pagina „perete” imediat sub casuta in care puteti sa scrieti apasati,”optiuni”- apoi apasati „setari” si aici aveti „sectiunea implicita pentru toti ceilalti” unde selectati „welcome”. Si gata, daca va vizitez pentru prima data contul voi ajunge in aceasta sectiune.
Ce puteti sa puneti in aceasta pagina? orice credeti voi ca ii convinge pe cei care va viziteaza sa dea „like” la pagina voastra:
– video, promotii, informatii, etc
Iata cateva pagini pe care le puteti vizita pentru inspiratie:
http://Facebook.com/stevespangler
http://www.Facebook.com/JohnAssarafpage
http://www.facebook.com/EZINEARTICLES

3. Adaugati continut personalizat
Nu trebuie neaparat sa aveti o pagina de welcome, dar trebuie sa aveti ceva care sa va diferentieze de ceilalti si sa ofere celor care va viziteaza un motiv sa ramana
http://www.Facebook.com/threadless. Iata ceva inovator ca si landing page
sau Facebook.com/ChickfilA (meniul zilei:)
Puteti sa aveti in pagina de intampinare tweets, post, poze de la flickr si cam orice va imaginati voi ca ar putea fi de interes.
O alta pagina interesanta este http://www.facebook.com/CarrotCreative, care a creat o pagina speciala pentru fani.
facebook.com/AliceInWonderland – pentru un exemplu de continut interactiv. Iti pui poza pe pagina lor si te transformi in „Mad Hat”; ai optiunea sa-ti publici poza pe peretele tau. Aceasta idee a aparut cand s-a lansat filmul (nu stiu daca mai este actuala, dar este buna ca sursa de inspiratie)
Un alt lucru important pe care puteti sa-l adaugati este „email opt-in box”. Cum faci acest lucru? Tot cu FBML: mergi in partea de sus a paginii unde ai butoanele paginilor, cauti FBML (daca deja l-ai adugat pentru pagina welcome) si o sa ai acolo un mic creion; apesi pe el si apare optiunea new FBML page. Aplicatia FBML are doar doua campuri: titlul (alegerea ta) si casuta de cod (furnizata de providerul tau de email list:AWeber, 1Shopping Cart, Constant, Contact, Fusionsoft)

Si cam atat pentru sectiunea design. Ce ti se pare cel mai interesant de pus in pagina de welcome: video, text, continut intercativ, etc?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s