Cum schimba Facebook Timeline strategia de marketing

In zilele de inceput ale social media, faptul ca perioada de mentinere a postarilor pe Facebook era mult mai mare decat tweetsurile a fost de multe discutata si considerate un avantaj. Dar in timp Facebook s-a schimbat radical.
Stirile de pe homepage au acum un fel de savoare de Twitter, cu updateuri live de la prieteni. Cele mai recente postari ce apar pe FB sunt acum rezultatul direct al ultimului continut publicat. Si bineinteles ca toate acestea duc la mult controversatul Facebook Timeline.
Acum ca s-a realizat trecerea completa la Timeline pentru amjoritatea utilizatorilor Facebook, schimbarea inseamna un lucru crucial pentru Facebook marketers: Timpul de viata al statusurilor se reduce. Cu rapiditate.
Acest lucru semnifica faptul ca marketerii trebuie sa realizeze ca e timpul pentru a schimba felul in care folosesc Facebook.

Anteriror acestei scimbari homepageul oferea utilizatorilor doua optiuni de selectare a stirilor: ‘Top Stories,’ postarile cu cele mai multe likes si comentarii de la prieteni sau ‘Most Recent,’ cele mai recente updateuri indiferente de rata de raspuns. Majoritatea utilizatorilor (multi chiar fara sa stie) aveau setata optiunea ‘Top Stories’ astfel ca puteau vedea informatiile cele mai populare si cele mai discutate de catre prietenii lor.


Ulterior Facebook a agregat cele doua optiuni intr-una singura prin aggregated these two features EdgeRank algorithm. Pe csurt acest algoritm decide care sunt cele mai importante stiri pentru un utilizator Facebook luind in consideratie ce pagini/profile vizualizeaza cel ami frecvent utilizatorul, popularitatea stirilor si cel mai important..cat de recenta este stirea.
Conform URL shortening service bitly, timpul mediu de viata a unui link pe (timpul necesar unui link pentru a atinge jumatate din numarul de clickuri pe care il va atinge dupa ce si-a atins potentialul maxim) pe Facebook este 3.2 ore. Exista mari sanse ca aceasta estimare sa se reduca cu introducerea Timeline.
Tip marketeri: Testati postand continut la diferite ore ale zilei timp de o saptamana pentru a identifica ora la care postarile au performat cel mai bine. Verificati Facebook Insights pentru a analiza cand ati avut cel mai mare success si postati in concordanta cu aceste rezultate. Conform cu AddThis, cei mai multi utilizatori dau click pe un continut la doua minute dupa ce acesta a fost postat. Daca utilizatorii reactioneaza atat de rapid si marketerul are la dispozitie cam 3 ore sa atraga atentia, trebuie sa se asigure ca posteaza exact cand “publicul” sau sete pe Facebook. Altfel exista mari sanse ca auditoriul sa nu vada niciodata continutul postat.
Renuntati la regula “Postari zilnice”
Vechea regula pentru Facebook era aceea de a posta regulat, dar nu mai mult de o data pe zi astfel ca fiecare update sa beneficieze de atentie dar fara sa fie un spam. Cu noile schimbari aceasta regual nu se mai aplica. Postarea o data pe zi, in conjunctie cu Ticker si algoritmul EdgeRank semnifica faptul ca postarile au o peroioada foarte scurta de timp in care pot fi vazute de public. Odata ce cele trei ore au trecut…..statusul devine stire veche. Daca de asemenea credeti ca postand mai mult de o data pe zi va fi un fel de spam….mai gnaditi-va! Postarile voastre vor fi repede “inghitite” de hoardele de postari de la alte pagini/useri care vor deveni top stories.
Oricum nu lasati aceste schimbari sa reduca din calitatea postarilor.

Marketing Takeaway: Aveti nevoie de calitate si de timp. Daca Facebook necesita mai multe updateuri pe zi ai nevoie de ontinut valoros care merita postat. Prin simplul update de dragul de a posta ceva si avea activitate nu se obtine ROIul dorit. Dar daca postati in mod strategic continut remarcabil atunci userii vor comenta, vor face share, vor da like si va vor aprecia. De asemenea aveti nevoie sa alocati timp mai mult pentru monitorizarea continutului. Puteti utiliza social media marketing automation pentru ajutor.
Activitatea recenta este mai vizibila si mai importanta ca niciodata.
Timeline nu asigura numai mai multa munca pentru marketeri. Anterior cand un user dadea like la o pagina stirea aparea pe peretele sau dar cu un font mic de 8.

Cu timeline, activitatea recenta nu mai este trecuta cu vederea asa de usor. Layoutul timeline permite fiecarui post sa apara in propria casuta reprezentand momentul in timp la care a aparut. Aceasta semnifica faptul ca tot continutul din stiri dispare la fel de rapid si faptul ca cineva a adat like la pagina ta e mai mult stabil decat vizibil.
Mai mult in clipa in care cineva da like la pagina ta, va aparea in stirile prietenilor rapid. De fapt Facebook, a introdus un nou data point in analytics care se numeste ‘Timeline’; acesta indica numarul de fani care au dat like la pagina ta dup ace au vazut-o in timelineul altcuiva!

Deci cantitatea (si calitatea ) conteaza. Argumentul ca 7,000 de fani “grei” conteaza mai mult decat 14,000 de fani obisnuiti nu mai este de actualitate. Daca dublezi numarul de fani dublezi numarul de posibilitati si oportunittai pentru a-ti raspandi mesajul. Cand ai obtinut un nou like este mai clar pentru prietenii acelui fan. Aceasta ajuta cu adevarat sa-ti cresti prezenta pe Facebook intr-un mod mai rapid decat inainte.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s