Cum sa Cresti „Organic” pe Facebook

I love FB pentru oportunitatile incredibile pe care le ofera si cred ca este cea mai buna modalitate de PR/ reclama, sau oricum vreti sa-i spuneti, atat ptr marile corporatii cat si ptr antreprenori. Cum altcumva iti poti face reclama la afacerea ta, poti incepe sa ai distributie nationala, etc decat printr-o simpla pagina de Facebook?
So far so good…am aflat de multe lucruri dragute in acest fel, afaceri mici, dar interesante care altfel mi-ar fi ramas necunoscute. Problema este ca de multe ori continutul….sucks (pardon my french)

New-website-blog-post

Am auzit multi adminstratori de pagina care se plangeau ca au 1000, 2000 de likeuri la pagina, dar…cand posteaza ceva abia daca strang cateva like per post si unul doua share. Normal ca daca toate postarile se rezuma la „TOTUL REDUS CU 20%” ,sau videouri dragute cu pisici tocmai descoperite pe YouTube…nu poti sa ai mari asteptari
Ca sa fiu brutal de sincera ma bucur ca la unele pagini continutul „reallly sucks”. De ce? ptr ca FB are un mecanism prin care te protejeaza ca si utilizator de astfel de continut, pentru ca altfel evident am zice bye bye Facebook.
Evident likeuri la pagina poti sa aduni cate vrei cu ceva reclama platita, dar valoros cu adevarat este likeul organic, shareul si commentul organic, nu cel de la prietenii care vor sa te ajute sau cel cumparat.

FB

Sunt trei variante simple in care poate fi imbunatatit continutul pe o pagina:
A. Crearea de content valoros…Content is King
B. Sa vorbesti „limba” targetului tau (cam similar cum se facea activismul online cand trebuia sa cunosti bine limbajul forumului pentru a te integra)
C. „Furtul” de continut liber de pe net sau chiar din FB

Crearea de Content Valoros…Content is King

Am petrecut ultimii 7 ani ca si FB user si ultimii 4 ani facand marketing digital si sunt doua lucruri clare pe care le-am inteles: oamenii vin pe retelele de socializare din doua motive principale:
1. Sa Socializeze: li se spune retele de socializare pentru un motiv nu? Facebook a devenit un colos pentru faptul ca a propus ceva extrem de simplu: posibilitatea de interactiune sociala digitala, distribuore de  poze si alte informatii. Prin urmare atunci cand eu intru pe o retea ca sa socializez si ma trezesc bombardata de reclame care imi spun cate de minunate sunt niste produse exista o mare probabilitate ca respectiva postare  sa nu-mi atraga atentia.
images
Daca cei care ajung pe o pagina gasesc continut de valoare (interesant, suficient de interesant incat sa vrea sa-l distribuie unor prieteni, suficient de interesant incat sa doreasca sa revina) afacerea va avea succes. E ca la un serial TV pe care il urmaresti de cativa ani: daca incepe sa devina predictibil si plictisitor…alegi alt serial:)De ce? ptr ca si-a schimbat promisiunea: nu-ti mai ofera valoare si amuzament.
Se vorbeste mult de vestitul value proposition- ei bine trebuie cand pornesti o pagina sa decizi care este si…sa stick to it
2. Pentru Distractie

Sa Vorbesti „Limba” Targetului Tau
Cred ca este una dintre greselile cel mai frecvente pe care le-am intalnit, aceea de a vorbi in limbaj academic, invechit, de tip profesoral, etc.
talk target.
Sa nu uitam ca lumea in care traim este profund digitala, ca telefonul smart este ca o extensie a bratului, ca totul se scrie cu lol, brb si hay si evident plin de emoticoane.
Stiu ca unele pagini targeteaza mai multe grupe demografice. Se poate seta acest lucru din Admin Settings – general tab – Trageting and Privacy for Posts.
In concluzie nu e greu dar nici usor sa-ti cresti organic pagina de Fb si sa atingi cat mai multi potential clienti. Conteaza doar sa te gandesti daca ai fi client ai reveni pe aceasta pagina? Ai recomanda-o unor prieteni? Daca da, de ce?
De multe ori chiar paginile „rivale” ofera indici de „asa da” sau „asa nu”. Si am doua exemple foarte graitoare:
https://www.facebook.com/Rangali.ro/?fref=ts
https://www.facebook.com/farmaciatei/?fref=ts

Astept parerile voastre:)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s