3 Idei Pentru Optimizare Facebook Ads

Chiar cred ca reclama este sufletul comertului si „mana intinsa care nu spune o poveste nu primeste de pomana” 🙂

untitled-infographic

Cum va spuneam love, love, love Facebook pentru toate oportunitatile minunate pe care le ofera atat ptr cei cu o mica afacere cat si ptr marile corporatii. Am avut placerea si sansa sa fiu prezenta pe Facebook in ambele ipostaze (despre campania derulata din papucii corporatiei va voi povesti pe larg intr-o zi caci a fost…..the best time of my professional life :)) si am invatat multe

Publicitatea pe Facebook nu e dificila la prima vedere, ci este nevoie doar sa tineti cont de cateva aspecte de baza.

#1. Aflati Care Reclama Performeaza Cel mai Bine

In primul rand  trebuie ca reclama pe care o faceti sa aiba un design atragator si sa transmita un mesaj. Sunt numeorase aplicatii care va ajuta sa faceti o imagine impactanta, cu text fara sa aveti nevoie de un designer profesionist: Canva, Piktochart, Aviary, Picasa, Visage, SkillShare, Haiku Deck, Bannersnack, Chisel (unele free, altele nu; eu personal le prefer pe primele doua – cred ca am mai spus-o 🙂 )

Alegeti trei imagini, cateva headlines si cateva texte pentru postari (cand creati un text ganditi-va de ce ceea ce oferiti ar fi util pentru targetul vostru? de ce ar da click? ce nevoie acoperiti?) si creati cateva reclame diferite pe care apoi sa le testati.

Ca sa aflati ce reclama performeaza cel mai bine este necesar sa instalati Facebook pixel pe siteul vostru.fB pixel

 

 

 

 

 

 

Acest cod va permite sa aflati ce se intampla pe site atunci cand un client da click pe anuntul vostru, care anunt este cel acre av aduce cele mai multe contacte si in final vanzari.

FB pixel

Nu va grabiti insa sa renuntati in cateva ore la acele anunturi care par sa nu performeze. Asteptati cateva zile. De asemenea daca aveti 2 anunturi cu rezultate similare, pastrati-le pe amandoua si customizatile pe target.

#2. Selectati Targetul

Ati creat cele cateva anunturi care reprezinta cel mai bien afacerea voastra, ati instalat facebook pixel, si sunteti gata sa trimiteti catre audienta potrivita. Ok…dar cum suntem siguri ca este audienta potrivita?

Facebook va pune la dispozitie Custome Audiences: puteti selecta targetul in functie de sex, varsta, geografie, interes (aici depinde foarte mult de bussines, eu sincer n-as recomanda, dar daca va interseaza utilizati Graph Search), puteti incarca o lisat de emails sau ID-uri din telefon, calculator
cb-facebook-ads-lookalike-audience-ad-manager
Lookalike Audiences este piesa de rezistenta atunci cand aveti deja o baza la acre sa va raportati: target acre a dat click pe un anut, care au devenit fani paginii de FB, care si-au instalat o aplicatie pe care o aveti, acre au dat click sa finalizeze o anumita actiune pe siteul vostru, etc.
Aceasta tactica va permite sa va extindeti audienta in asa fel incat sa mariti oportunitatile de crester a veniturilor.

#3. Creati Anunturi Noi

Indiferent cat de minunate sunt reclamele voastre…targetul se va satura de ele la un moment dat. E la fel ca la reclamele de la TV: daca vad acceasi reclama ca anul trecut….sansa este sa nu o mai observ chiar daca poate scoate in evidenta niste beneficii suplimentare ale produsului.

Asa ca incercati sa schimbati imagiena din reclama din cand in cand. Sau daca ati observat ca anumite imagini sunt mai clickable decat altele, formati un carusel din ele ptr urmatorul vostru anunt

fashion days

Si nu uitati ca puteti sa replicati reclamele de pe FB pe Instagram, care are aceleasi optiuni de tragetare ca si FB. Dar…imaginile sunt pe primul loc cand vorbim de Instagram, deci asigurati-va ca anuntul vostru are imagini interesante si text minim. Si….last but not least verificati ca oricare ar fi pagina catre care directioneaza reclama voastra sa fie optimizata ptr mobil, caci majoritatea utilizatorilor de Instagram folosesc doar varianta de mobil.

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s