4 Instrumente Pentru Analiza Competitorilor in Social Media

Indiferent ca aveti un business mic, sau conduceti departamentul de social media al unei mari corporatii este bine sa stati cu ochii pe competitie. Dar cum puteti evalua, dincolo de share, like, numar de fani si propria perceptie asupra impactului comunicarii, cat de buna este strategia lor de social media, cat de bine performeaza competitorii?

Din fericire exista cateva instrumente, gratuite, care va pot ajuta in aceasta directie.

image

 

#1: comparatia directa

Comparatia directa sau cum ii spunem noi in farma „studiile cap la cap” va ajuta sa analizati conturile voastre de Facebook, Twitter, Google+, Instagram, YouTube, Pinterest si ale competitorilor. In aces sens de mare ajutor este Fanpage Karma chiar daca cele mai bune date le ofera despre Facebook

Aplicatia ofera 90 de zile de free trial pentru o singura pagina si un dashboard comparativ in care numarul de competitori este nelimitat. De asemenea puteti primi rapoarte si notificari saptamanale.

image

Analiza comparativa va ofera detalii despre engagement, evolutie, cel mai utilizat continut, cuvinte cheie, interactiune in functie de zi si ora din zi, frecventa de postare, postarile de top, etc

sme fan page karma top content

Datele detaliate de anliza va ofera informatii despre cuvintele cheie, sursele de continut, numarul de cuvinte al postarilor, suucesul postarilor in functie de tip, istoricul postarilor, etc, toate intr-un cloud de cuvinte cu coduri de culoare.

image

Ca sa aveti acces la analytics pentru alte retele sociale trebuie sa achizitionati versiunea premium, care va ofera si exportul datelor in Excel si PowerPoint. Versiunile premium incep de la  75$ lunar.

Unicitatea interfatei este oferita de faptul ca va da le sub forma de grafice comparative, permitand accesul dintr-o privire la punctele forte si ounctele slabe ale paginii. Evident ulterior puteti „sapa” adanc in date si sa va adaptati strategia in functie de rezultate

#2: Performanta paginii de facebook

LikeAlyzer va ofera o analiza rapida a paginii de Facebook. Aplicatia este usor de utilizat  atunci cand doriti date comparative, mai ales ca nu necesita acces la datele din pagina voastra de Facebook. Desi nu prezinta o analiza cap la cap precum Fanpage Karma, datele sunt prezentate intr-o maniera facila si puteti face capturi de ecran sau importa multiple analize din care ulterior sa extrageti comparatia.

LikeAlyzer utilizeaza propriul sistem de scoring si da fiecarei pagini un rateing intre 1 si 100, media din industrie sau branduri similare. In plus ofera date despre likeuri, growth, rata de intercatiune si PTAT (People Talking About This). Fiecare metric este insotit de un X de culare rosu sau verde care indica daca sunteti peste sau sub media industriei.

image

In plus aplicatia va analiza diferite elemente ale paginii masurand responsivitatea, timing, tipuri de postari, informatii despre pagina (utilizand sistemul de X-uti colorate ). Ca parte din analiza vi se ofera si sugestii despre cum sa imbunatatiti pagina, pe ce continut sa va focusati, cand sa postati ca sa obtineti cea mai buna interactivitate.

#3: IdentIficati influencers

Klear, va ajuta atat sa aveti un dashboard de analytics cat si sa identificati influencers. Este important sa gasiti acei guru, oameni cheie din aria voastra de interes si accesati aplicatia va ajuta sa-i cautati in functie de expertize, locatie, etc. Exista si un cont pro cu un cost de 249$/luna.

sme klear influencers

Puteti explora datele de analytics ale oricarui profil cautand persoana dupa nume sau accesand http://klear.com/profile/USERNAME.

#4: AnaLizati activitatea twitter

Chiar daca Twiitter nu este atat de utilizat ptr business in tara noastra puteti totusi utiliza aceasta aplicatie gratuita Twitonomy, va logati simplu prin contul de Twitter. Aplicatia va decide cate tweets sa analizeze, de obieci un numar mare, mii, desi totul depinde de activitatea contului.  Daca nu postati foarte des analiza va curpinde o perioada mai lunga de timp, uneori chiar si ani. Evident exista si un cont premium cu 19$/luna.

Analiza va va genera: numarul de tweets pe zi, retweets total, cate dintre tweeturile voastre au primit like, mentionari, replies sau retweets, cine interactioneaza cu voi cel mai des, etc.

image

 

Dupe ce veti analiza atent competitorii si contul vostru vedeti cine este cel mai bun, de ce, si aplicati rezultatele la strategia voastra. Cel mai bun lucru cand vorbim de social media este faptul ca ….este social😀. Tot ce fac competitorii vostri in social media e public, prin urmare usor de analizat.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s