Google Anlalytics- mai mult decat monitorizare de trafic

Google Analytics pentru monitorizare de trafic nu mai este un secret pentru nimeni. Pentru un business online eficient trebuie sa avem o oarecare idee de unde ne vine traficul si cu ce se ocupa vizitatorii nostri cat stau pe platforma. Din pacate pentru multi oameni de marketing Google Analytics se reduce la cateva date generale, cu cateva grafice…cu valoare chestionabila. 

Google Analytics inseamna mai multe decat date de trafic 

google-universal-analytics-1

Google Analytics are o mare varietate de informatii pe care multi nu le utilizeaza, si ignorand functionalitatea extinsa a instrumentului puteti sa omiteti informatii valoroase si insighturi importante.  

#1. Creati un Dashboard Personalizat

Unul dintre cele mai suparatoare lucruri la Google Analyticseste ca trebuie sa sapi adanc dupa datele cu adevarat valoroase si care pot da un diagnostic sau pot indruma catre o actiune viitoare. Din fericire exista posibilitatea de dashboard personalizat care va permite sa alegeti ce metrice sunt mai importante pentru voi si sa le selectati intr-un singur raport. Evident puteti crea si dashboarduri multiple. Mergeti la Dashboard – Add new dashboard si configurati widgeturile pentru acest dashboard. 

Sa presupunem ca vreti sa vedeti mai multe info despre organic reach. primul widget ar putea fi un indicator care sa va arate numarul total de sesiuni din Google organic search.

GA1

Apoi puteti adauga un timeline sa vedeti evolutia sesiunilor din google organic search in timp

GA2

Si poate un tabel care sa va arate locatiile din care provine acest organic reach.

GA3

#2. Selectati Paginile cu cea Mai Slaba Performanta

De cele mai multe ori ne place sa ne uitam la paginile cele mai „populare” ale siteului. Este un lucru util evident pentru idei noi de materiale si informatii. Dar oportunitatea exista si in identificarea paginilor cu performanta mai slaba, care va ajuta sa gasiti gapurile din strategia de marketing sau de serach engine.

In mod ideal vreti sa tineti userii pe siteul vostru cat mai  mult timp cu scopul de a-i converti din porspecti in clienti. Click Behaviour – Site Content- Exit Pages

6 Ways to Use Google Analytics You Haven't Thought Of | SEJ

Acest proces va va arata paginile de unde prospectii parasesc cel mai des websiteul vostru. Cu aceste informatii puteti ulterior analiza aceste pagini si sa cautati modalitati prin care sa cresteti interactiunea utilizatorilor cu siteul vostru. 

#3. Monitorizati Viteza Siteului

Preformanta siteului este de multe ori un SEO omis dar acre merita toata atentia voastra, Vitezele scazute de incracare  paginilor redirectioneaza prospectii catre alte siteuri care au incarcari instantanee. In era smartphoneurilor si a social media avem din ce in ce mai putina rabdare 🙂 

Beahaviour – Site Speed

6 Ways to Use Google Analytics You Haven't Thought Of | SEJ

Viteza de incarcare a siteului va da o lista cu cele mai rapide si cele mai „lenese” pagini si infromatii referitoare la viteza de incarcare. Ceea ce este foarte importnat este ca Google Anlytics va ofera si solutii pentru a imbunattii viteza pe fiecare pagina – Sugestii privind viteza 

#4. Studiati Flow-ul de Comportament

In tabul de Behavior aveti Behavior Flow, care asigura vizualizarea flowlui de comportament pe siteul vostru La inceput poate parea complicat, dara aceasta acarcteristica este incredibil de valoroasa daca stiti sa o utilizati. 

Flowul de Comportament va arata paternul de utilizare a siteului bazat pe parametri alesi de voi. By default, va va arata care sunt landing pageurile cele mai frecvente, care este urmatorul lor pas in site, si care este parcursul pana la exit page. Acest proces va ajuta sa identificati paginile care creaza interactiune, paginile care „alunga” vizitatorii si cele mai frecvente paternuri de comportament.  

Verificati ce continut genereaza cel mai mult trafic catre paginile de conversie sau de sales. Cu aceste date puteti crea content complementar care sa transforme prospectii in clienti. 

#5. Utilizati  Intelligence Events Alerts

Activitatea zilnica pe un site tinde sa devina predictibila. Cu toate acestea anumite evenimente pot schimba datele generale de trafic cum ar fi continut nou care devine viral, webinarii, speakeri, free download stuff. Ca sa nu verificati zilnic traficul puteti seta alerte care va arata aceste modificari.  Intelligence Events Overview si click Custom Alerts.

In acest camp puteti seta emialuri automate (sau mesaje text) care va notifica cand apar anumite evenimente specifice, cum ar fi spikeuri in trafic.

#6. In-Page Analytics

Uneori este util sa va puneti in locul clientilor vostri. pentru a intelege flowul si perspectiva lor. De multe ori sunt pagini care credem ca sunt perfecte dar nu creaza trafic catre linkurile dorite. In-Page Analytics va ajuta sa vedeti unde ar da clientii click. Behaviour- In-Page Analytics 

Aceasta caracteristica din Analytics va permite sa vizualizati siteul si procentele din dreptul linkurilor, care reprezinta numarul de clickuri pe care acele linkuri le genereaza pe o pagina. Puteti utiliza acest lucru sa vedeti trenduri (de ex linkuri din josul paginii pe care userii nu le remarca etc.  

Concluzii

Google Analytic este o mina de aur cu date pentru orice website 🙂

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s