Analizati Impactul Social Media cu Google Analytics

Google Analytics va ofera, dincolo de rapoartele cunoscute, instrumentul necesar pentru a masura impactul campaniilor de social media.

Anlizati impcatul social media cu google analytics

#1: Verificati traficul din social media

Google Analytics va  ofera o imagine destul de buna despre sursa de trafic a siteului/blogului vostru si astfel puteti sa aveti informatii corecte despre functionarea campaniilor de social media  Click pe  Achizitii -> Tot volumul de trafic -> Canale

Google anly channel traffic

Cu aceste raport veti vedea cum ajung consumatorii la paltforma voastra:

  • Organic Search (cei care va gasesc din motoarele de cautare)
  • Social (Twitter, Facebook, etc.)
  • Direct (accesarea direcat a adresei)
  • Referral (click pe linkuri din alte siteuri care redirectioneaza spre platforma voastra)
  • Email
  • Paid Search
  • Other

Puteti chiar sa evaluati cat trafic primiti din fiecare retea de social media. Click Achizitii > Retele Sociale > Recomandari din retea.

#2: Atribuiti vanzari unui post specific din social media

Atunci cad creati postari pentru social media puteti include linkuri catre siteul vostru, linkuri pe care Google Analytics le poate poate urmari, analiza si imparti in categorii. Cand combinati aceste linkuri cu obiectivele de conversie (tracking goals), aveti informatiile necesare sa decideti cat de mult contribuie social media la veniturile voastre. In functie de cat de specifici doriti sa fiti, cate de adanc in analize vreti sa sapati, puteti seta coduri UTM unice pentru taoate retelele de social media, per canal, sau per update

Cum setati obiectivele de conversie

Pentru a avea o imaginesi mai corecta asupra veniturilor provenite din anumite campanii puteti evalua in Google Analytics conversiile. Un ghid foarte bun cu detalii pe acest subiect gasisti pe AdStage.

Click pe  Administrator, pe coloana din dreapta veti gasi Obiective si alegeti Obiectiv Nouu – Personalizare.

ggl anlytics conversion goals

Ca si tip de obiectiv alegeti Destinatie  

analytocs destination

Apoi introduceti adresa paginii pe care vor ajunge cei care dau click pe butonul de actiune din social media. Atribuiti o vaoare materiala acestui tip particular de conversie.

analytics conversion value

Dupa ce ati setat obiectivele de conversie puteti sa urmariti rezultatele din Achizitii- Campanii – Toate Campaniile si veti evalua veniturile de la fiecare sursa.

#3: cum consuma vizitatorii din social media continutul distribuit de voi

In plusa fata de obiectivul de Destinatie mentionat mai sus, Google Analytics va permite sa urmariti alte trei tipuri de obiective:durata, pagini/sesiune, eveniment

Daca scopul vostru este sa aflati cat timp stau vizitatorii pe siteul vostru prin redirectionare din social media, atunci utilizati durata ca si obiectiv. Daca in schimb doriti sa aflati cat de bine continutul vostru se pliaza pe dorintele vizitatorilor din social media folositi Pagini/ Sesiune. Daca vreti sa stiti de cate ori vizitatorii de pe social media au rulat un anume video pe siteul vostru…folositi eveniment.

#4: cum impacteaza social media caile de conversie

Daca doriti sa aflati cum contribuie social media la achizitii….din nou Google Analytics este de ajutor:) Astfel veti afla cat de eficienta este cresterea bazei de date pin abonarea la newsletter din social media. Aceste sunt canale de conversie care pot arata cat de impactanta este social media in realizarea acestor conversii.

Conversii  Canale Multiple –  Cele mai importante cai spre Conversii.

google analytics conversion funnel samples

Concluzii

Cu rapoartele detaliate oferite de Google Analytics puteti analiza exact impactul social media. Puteti vedea cat trafic provine din ce canal de socializare, ce venituri pot fi atribuite fiecarui canal, cate abonari la newsletter, conversii, etc.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s