Linkedin- The Big Network or the Circle of Trust?

Cu toii am crescut in copilarie cu sfatul sa nu ne apropiem de straini. Apoi a venit epoca retelelor de socializare in care scopul parea a fi chiar acela de a te apropia de straini 🙂 Modelul de business al multor retele sociale si al Linkedin in special se bazeaza pe descoperirea si crearea de relatii cu necunoscutii. Ati citit vreodata termenii si conditiile atunci cand v-ati creat cont pe Linkedin? Stiati ca aceasta mare retea de profesionisti (daca Linkdein ar fi o tara ar fi a patra tara ca populatie din lume) va recomanda sa nu acceptati invitatii de la persoane necunoscute?

Lkd account targeting

What? Pai toti ne facem cont pe Linkedin pentru a crea noi alinate profesionale, pentru a descoperi noi oportunitati profesionale. Daca ne-am limita la cei pe care ii cunoastem in viata reala, sansele de networking, colaboare, etc ar scadea substantial  .

Screen Shot 2013-11-06 at 1.43.49 AM

 

Exista utilizatori care ignora sfatul Linkedin in totalitate (open networkers) si se conecteza cu oricne are un cont :). Scopul lor este sa aiba mii de conexiuni (uneori gasiti chiar la headline, trecut numarul de conexiuni). Dar…aici intrevine importanta regulii Linkedin. Oricine poate avea mii de conexiuni, nu ai nevoie de cine stie ce abilitati sau skills-uri ci doar sa fii pregatit sa trimiti si sa primesti invitatii de la ORICINE, Insa scopul este sa aveti o retea de conexiuni eficiente, importante si relevante pentru slujba, afecerea, obiectivele voastre.
Screen Shot 2013-11-06 at 12.27.58 AM

Ganditi-va la multitudinea de cereri de conectare pe care le primiti si care este relevanta lor pentru voi, care este potentialul de networking? Evaluati atent toate informatiile si nu va lasati atrasi de mirajul numarului mare de conexiuni. Va puteti schimba setarile in asa fel incat daca cineva doreste sa va invite la conectare pe Linkedin trebuie initial sa va trimita un email. Dar persoana respectiva nu poate stii daca emailul este corect sau nu, deoarece Linkedin nu ofera vreun input asupra adreselor de email introduse. Atentie daca utilizati aceasta practica pentru a va largi reteaua, deoarece daca trimittei multe invitaii si cei care le primesc va marcheaza ca spam, Linkedin va va pune eticheta de spam si va va obliga sa trimiteti intai email pentru TOTI cei pe care ii invitati la conectare!

Un alta spect important pe  are trebuie sa-l luati in considerare atunci cand faceti invitatii de conectare este ca Linkedin va permite sa trimiteti doar 3000 de cereri pe parcursul vietii voastre de Linkedin user!!!. Deci inca o data fiti foarte atenti cui trimiteti cereri.

De asemenea dati o importanta egala cererilor pe care le acceptati si relevantei lor in reteaua voastra. De exemplu daca primiti o cerere de conectare de la o persoana care este customer service in India….atunci sunt slabe sanse ca obiectivele voastre profesionale sa se potriveasca. O cerere de la o persoana care nu a facut efortul minim sa-si adauge poza de profil…din nou probabil ca nu va face mare lucru pentru reteaua voastra.

Cand vreti sa va conectati cu o persoana necunoscuta este important cum faceti acea cerere….care este value proposition? de ce s-ar conecta acea persoana cu voi? Sfatul este sa nu folositi templateurile cunsocute ale Linkedin  “Since you are a person I trust…” sau“I use LinkedIn to keep track of my professional network…”

CIRCLE OF TRUST
O retea profesionala utila se construieste metodic si cu atentie. Nu se rezuma totul la a va conecta cu persoane pe care le puteti ajuta sau care va pot ajuta. Important este sa va conectati cu persoane care stiu sa faca networking. O retea cladita strategic poate fi un instrument extrem de util pentru voi si pentru cei conectati cu voi.  Planuiti conexiunile gandindu-va la colaborarile viitoare nu doar la oportunitatile prezente. La fel ca si in viata reala exista circles of trust 🙂 si credibilitatea este foarte importanta. Un profil bine facut , recomnadari si endorsments de la persoane comune , va pot creste sansele de a va conecta cu persoane necunoscute dar importante pentru reteaua voastra.

Co -fondatorul LinkedIn Co-Founder, Reid Hoffman a vorbit despre doua tipuri de utilizatori linkedin   ‘Allies‘ si ‘Acquaintances‘. ‘Allies’ sunt grupuri mici alcatuite din contactele care va sunt apropiate profesional sau personal. ‘Acquaintances’ sunt grupuri mai mari (de sute sau mii de contacte) care sunt diferiti de voi ca si profesie, persoane pe care probabil ca le-ati intalnit in timpul studiilor sau la locul de munca.

Daca nu va planificati cu atentie reteaua o lasati in voia sansei si in afara de un numar impresionant de conexiuni nu veti avea o „retea” profesionala in adevaratul sens al cuvantului. Atunci cand va conectati cu cineva este important ca respectiva conexiune sa fie inca o piatra la temelia planului vostru referitor la aceasta retea de socializare. Sigur ca va puteti conecta si cu persoane necunoscute, daca acestea indeplinesc cateva elemente importante pentru reteaua voastra:

  • 500+ Contacte (cel mai probabil ca aceste contacte nu sunt create la intamplare)
  • Aceeasi locatie
  • Contacte comune
  • Aceeasi profesie/ arii de interes/domeniu de activitate
Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s