Facebook Ads – Pamantul Fagaduintei Sau Gaura Neagra?

Toti cei care au un business antreprenorial, doresc promovare digitala si traiesc cu speranta ca acest lucru va rezolva toate problemele. Cu siguranta ca daca aveti un cont de Facebook  ati intalnit acele reclame despre seminarii, cursuri, etc in care veti invata cum sa faceti Facebook Ads si astfel afacerea voastra va creste from zero to hero (cam ca Superman asa) . Veti auzi cuvinte mari si notiuni wow precum: sales funnel, ZMOT, digital scientific approach, business canvas, retargeting, conversions, CTA, audience insights, optimizare, testare,etc.

Online adv

Well…. din pacate nu vreau sa va dezamagesc dar…..reality strikes. In primul rand  Facebook Ads este doar o mica parte dintr-un plan bine pus la punct de promovare a afacerii si daca nu aveti acest plan oricate cursuri despre Facebook Ads veti face rezultatul va fi acelasi – resurse investite fara beneficii . In al doilea rand un curs/seminar/ workshop sau cum vreti sa-i ziceti de 1-2 zile nu va va ajuta sa „invatati” cu adevarat cum/cand/de ce sa utilizati acest instrument ci va fi cam ca la cursurile de dezvoltare personala, unde dupa multi bani investiti si 2-3 zile de curs pleci cu marea revelatie……puterea de schimbare este in tine :).

Primul pas atunci cand aveti o afacere este sa faceti un plan complex de promovare.Primul si primul pas in realitate ar fi un business model plan al afacerii si un template foarte bun puteti gasi aici . Daca in urma acestui plan ati decis ca Facebook poate fi o oprtunitate ptr voi atunci da, s-ar putea sa aveti nevoie de Facebook Ads. Nu uitati insa ca orice reclama duce catre un continut, o oferta specifica voua si numai voua, acel value proposition pe care il livrati clientului.

the-business-model-canvas-shadow-hero

Prin urmare inainte sa investiti timp si bani in Facebook Ads raspundeti la cateva intrebari:

  •  aveti un site bine pus la punct catre care veti redirectiona clientul….pentru a obtine vanzare?
  • sau o pagina de Facebook in care clientul poate sa cumpere bunurile sau serviciile oferite de voi?
  • care este scopul afacerii voastre?
  • afacerea voastra se preteaza Facebook? sau poate ar beneficia mai mult de Linkedin (B2B)?

Daca raspunsurile la aceste intrebari au directionat busola voastra catre Facebook si Facebook Ads….atunci suflecati-va manecile si treceti la treaba ptr ca dincolo de teorie (pe  care o puteti invata online free of costs prin simplul search direct pe pagini ca  FacebookHubSpot, AdEspresso,  sau de la online guru’s precum Amy Portfield, Gary Vaynerchuck, Paul Ramundo, etc) este multa munca practica ceea ce se numeste learning by doing, si disponibilitate de timp pentru a va adapta la rezultatele in timp real ale campaniei. Sa o luam pas cu pas.

strategy and tactics

#1. Care este obiectivul campaniei de Facebook Ads?

  • Promovarea paginii (cresteti numarul de likes ale paginii) (aici as sugera sa aveti rabdare sa se intample organic, traficul cumparat nu este o solutie si va rog sa provocati pe oricine va propune acest pas)
  • cresteti numarul de vizite pe site
  • cresteti numarul de conversii pe site
  • obtineti instalarea unei aplicatii
  • vizulaizari de clip video (demo produs sau lansare campanie)
  • promovare eveniment
  • promovare postari (daca scopul vostru este sa deveniti un influencer intr-un anumit domeniu sau daca afacerea voastra este unde de consultanta/servicii)

Daca nu stiti cam care ar fi obiectivul, don’t worry facebook va ghideaza cu detalii specifice despre fiecare tip de obiectiv. In plus daca ati gresit obiectivul puteti oricand sa o luati de la capat

#2 Setarea reclamei in functie de audienta, pozitionare, buget, program

Aici este momentul cand aveti nevoei de putina concentrare.  In primul rand trebuie sa decideti ce buget doriti sa investitii (nu intotdeauna bugete mari aduc rezultate mari) si cum doriti sa setati acest buget: limita zilnica  de cheltuieli sau un buget total care cand se atinge campania se opreste? Evident poate fi si o combinatie din cele doua. Nu exista o reteta de succes aici (da, stiu, sunteti usor dezamagiti :)) dar sfatul ar fi sa mergeti inital pe limita zilnica pana v-ati convins ca ati setat corect audienta si ca reclama functioneaza asa cum doriti. Limita de buget poate fi modificata oricand si este implementata imediat

Partea cea mai dificiala in aceasa etapa este setarea audientei catre care va pleca reclama voastra. Studiati cu atentie fiecare categorie pe care o bifati: interval de varsta, studii, prepocupari, interese, job si stabiliti daca businessul vostru se preteaza unei audiente foarte targetate sau mai largi. Daca vreti sa faceti aceasta setare singuri, nu cu un ajutor specializat verificati fiecare nou contact , lead, daca se incadreaza in asteptarile vaostre si reajustati targetul. De asemenea utilizati datele analitice din pagina de facebook pentru a vedea cine este targetul vostru.

#3 Crearea propriu zisa a reclamei

ghidul pentru reclame

Daca ati ajuns aici ati facut partea cea mai grea a proiectului :). Luati-va un moment de respiro si dati frau liber creativitatii caci este momentul in care aveti nevoie maxima de ea. Reclama voastra trebuie sa contina text si…imagine. Cautati cu grija imaginea pentru a se potrivi cu locul in care directionati clientul (sa nu aveti o imagine pe reclama si pagina de landing a reclamei sa aiba alta imagine). facebook are o regula de doar 20% text versus imagine. Ca si programe de editare pentru creatia de imagini casiti aici cateva tools gratuite.

Gata acum trebuie doar sa asteptati aprobarea campaniei, care daca ati urmat toate regulile si restrictiile facebook vine destul de rapid.

Cum va spuneam nu e rocket science. Trebuie doar sa investiti timp si rabdare si sa stiti de la inceput foarte bine de ce vreti Facebook Ads, care sunt obiectivele si asteptarile campaniei (setati-va obiective de realizare legate foarte bine de componenta timp: cate likes, conversii, vizite in cat timp). Puteti oricand sa angajati agentii specializate in acest lucru (faceti un research inainte sa alegeti primul venit cu un site frumos) dar, daca sunteti fortati de restrictii bugetare, do it yourself..It’s possible. Good Luck 🙂

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s