De ce distribuie consumatorul continut in SM?

In ultimul timp orice articol despre digital sau consumer ajunge mai devreme sau mai tarziu la aceeasi mare revelatie: Content is King.

De acord, si am vazut branduri pe care pur si simplu le simtim prezente in jurul nostru sau care au dus comunicarea cu clientii la nivel social, emotional, etc (Dove, Nike, Starbucks). Cu toate acestea nu orice continut este de succes. FB, instagram si toate retele sociale abunda de imagini si video (o imagine spune mai mult decat o mie de vorbe) dar care este diferenta intre acel continut care ester distribuit si apreciat de mii de consumatori si cel care se pierde in anonimatul fluxului de stiri?

why people share

Cred ca totul pleaca de la intrebarea de ce distribuie consumatorul continutul unui brand? Ce anume il convinge sa dea share sau like sau sa faca un comentariu, dincolo de frumusetea imaginii sau a textului? Studiile au dezvaluit ca omenilor le place sa formeze comunitati (mie imi place baschetul si atunci vreau sa intru in comunitate cu cei care impartasesc aceeasi pasiune cu mine) sau sa-si contruiasca brandul personal (ati vazut cu toii ca pur si simplu sunt oameni care nu scriu nimic, nu au continut propriu creat, dar sunt ca un canal de stiri pentru noi ceilalti si ii urmarim constant)

Emotia este la cote maxime in social media mai ales atunci cand vorbim de continut video, care incepe sa fie baza comunicarilor de continut (la summitul F8 facebook declara ca doreste sa devina cea mai mare biblioteca video online). Cum spunea Jonathan Perelman: „Create something that says more about something than you could said it yourself”. Si este adevarat ca de multe ori am vrea sa exprimam in cuvinte o anumita emotie dar este mai simplu sa folosim o imagine (cred ca tuturor ni s-a intamplat in mesaje sa utilizam un emoticon care transmite mai fidel si mai rapid anumite emotii).

Prin urmare la baza oricarui continut de succes stau trei motivatii principale: identiatea, informatia si emotia. Continutul creat trebuie sa fie nu doar ceva ce poate fi consumat cu usurinta ci sa acceseze o forma de comunicare. Nu este suficient sa primiti likeuri , este si acesta un prim pas important, ci sa creati in conumator emotii, identitate sau sa le oferiti informatii. Traim intr-o lume in care informatia este la putere dar se succede cu o repeziciune cu care multora ne este dificil sa tinem pasul. Ca sa ocupati un loc fruntas in mintea consumatorului, sa treziti in el interactiunea, trebuie sa livrati informatie intr-un mod nou, unic, neasteptat si diferit. 

Pare complicat? Asa este. In spatele oricarui brand care ne cucereste si caruia ii consumam cu aviditate orice continut este cineva care  studiaza cu atentie fiecare informatie livrata catre consumator si reactia obtinuta, iar postarile nu se trimit la intamplare in speranta ca le va placea consumatorilor.

Cel mai important lucru: aduceti valoare clientilor vostri de fiecare data!

Adresati-va intrebarea: “ce primesc clientii mei (in mod real) pentru timpul pe care il petrec consumand continutul meu? Merita?”

Studiul New York Times The Psychology of Sharing

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s