The power of storytelling

Va mai aduceti aminte filmul Filantropica? Cred ca toti am retiunt vestita replica a lui Dinica: „Mana intinsa care nu spune o poveste nu primeste de pomana„….in digital we call it  earned media:)

the power of story

 

Imaginati-va ca ati scris o postare pe blog, FB sau oriunde, cu informatii care pot ajuta mii de oameni sa rezolve o problema cu adevarat importanata.

Ati scris textul, l-ati editat, l-ati verificat de cateva ori sa va asigurati ca nu ati ratat nimic important si gata, i-ati dat drumul in eter si……v-ati asezat comod sa vedeti ce se intampla.

Si….

Nimic..

Evident aveti ceva vizualizari, poate cateva comentarii si aprecieri, dar nici pe departe la ce va asteptati avand in vedere ca postarea voastra trebuie sa fie rezolvarea mult asteptata la o problema.

Este dezamagitor si ni se intampla multora dintre noi. De ce?

Pentru un conitnut valoros nu este deajuns!

The power of story

Continutul de valoare este vitamina. stiti ca daca i-ati putea convinge pe oameni sa ia aceasta vitamina ar fi mai sanatosi si mai de succes. Dar oricat de mult ati incercat unii omanei pur si simplu nu pot fi convinsi, pentru ca vitaminele nu au gust bun si nu e amuzant sa le iei.

Vitaminele pot fi ceea ce avem toti nevoie dar…ciocolata e ceea ce ne dorim :).

Deci cum ar fi sa ne gandim la continut ca la niste vitamine in ciocolata: vitaminele sunt valoarea problema pe care continutul o rezolva sau beneficiul pe care il livreaza si ciocolata este povestea. Asta face sa aveti un continut usor si amuzant de „inghitit”

De ce functioneaza povestile?

Cand auzim o informatie se activeaza acea parte a creierului responsabila pentru procesarea limabjului. Tot ce facem este sa „unghitim” cuvintele si sa incercam sa descifram intelesul lor. Dra cand auzim o poveste creierul nostru actioneaza ca si cum simte acea poveste, ca si cum o traieste.

rational si emotional

Cateva tips and tricks adunate de prin lume

Nu sunt o scriitoare in sensul adevarat al cuvantului. Nu am training sau aptitudini de a produce proza ce captiveaza cititorul ore in sir. Sunt mai degraba in partea cititorului avid de trairi si lucruri pe care altii le exprima mai bine decat pot eu sa o fac (stiti expresia….exact asta simt si eu 🙂 sau mai bine zis: sunt inteligenta dar nu stiu sa ma exprim 🙂  )

Dar pe de alta parte o postare, un conitnut nu trebuie sa fie o poveste epica si citind cat mai mult cred ca toti putem deveni mici scriitori

1) DIalog

Multe din lucrurile pe care le invatam provin din conversatii, din dialog cu cei din jur.

2) Inventati ceva

asta nu inseamna ca trebuie sa mintiti dar putina fictiune n-a stricat nimanui. Creati o poveste. .

3) Focus pe emotii

Asa cum arata cercetarile, cititorii rezoneaza cel mai bine cu povestile care se afla in relatie cu simturile: vaz, simt, gust, miros, auz.

4) folositi imagini

Imaginile pot spune povesti si pot capta atentia cititorului la fel de bine ca si cuvintele.

Incercati!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s