Hashtags – who needs them?

Hashtagurile nu mai sunt un secret pentru cei din retelele sociale in anul 2016. Doar ca in ultimul timp au luat amploare si nu in mod intotdeauna corect sau pentru promovare.as zice. Recunosc nu sunt un mare fan al lor mai ales dincolo de reteaua Twitter. Teoretic atunci cand sunt utilizate corect te ajuta sa gasesti continut, pot ajuta la cresterea vizibilitatii unui mesaj, dar sa fim seriosi, toate acele hashtags de pe facebook??!!(chiar care e scopul sa utilizezi #distractiecuprieteniilagratar?!)

hashtag 3

Ce sunt  hashtag-urile? 

Twitter le-a introdus in social media in 2007 si au creat mare confuzie marketerilor si oamenilor de media de atunci incoace :).  In practica ele sunt utile pentru a categoriza continut in social media, continut care tine de acelasi subiect, pentru a putea fi gasit cu usurinta.

Le-am vazut utilizate extinsa in timpul unor conferinte si chiar sunt utile in timpul acestor evenimente sau post astfel de evenimente, indifferent de reateua sociala pe care se promoveaza respectivul eveniment. Desi daca ne gandim la Facebook pentru un eveniment de cele mai multe ori se creaza pagini speciale daca nu evenimentul nu este parte dintr-o serie ce apartine de cele mai multe ori marilor jucatori din retail (Nike, RedBull, Always, Dove, etc)

Apare insa o mare intrebare; ar trebui sa utilizam hashtags pe Facebook si daca da cand?

Datele arata ca ele nu sunt atata de utile in cresterea interactiunii cu clientul. Un studiu chiar afirma faptul ca postarile cu hashtag primesc doar 0.8% reach viral in timp ce cele fara hashtag primesc 1.3%! In plus Facebook nu recunaoste hashtag-urile in bara de cautare, asa ca singurul mod de a le gasi este dati click direct pe hashtag in postare.

Atunci cand folosim hashtags avem posibilitatea sa facem un pic de reasearch si ca de obicei net-ul ne ofera cateva instrumente foarte utile:

  • what the trend – va ajuta sa vedetei top hashtags din ultimele 30 de zile pe Twitter
  • twitonomy va ajuta sa gasiti hashtags personalizate pe twitter, hashtags care pot rezona cu contiutul pe care vreti sa-l postati pe contul/ conturile de twitter
  • hashtagify.me – un alt instrument util pentru a gasi hashtags pe twitter.
  • ritetag este un instrument foarte util pentru a descoperi hashtags pe Facebook . ofera de asemenea date la zi despre performanta acestor hashtags in lumea reala.

Daca totusi ati hotarat sa folositi hashtags pe facebook si nu numai e bine sa tineti cont de cateva reguli de baza pentru ele:

  • Sa fie memorabile.
  • Sa fie unice dar usor de memorat
  • Sa fie relevante pentru continutul pe care il distribuiti.
  • Sa nu fie atat de extinse incat sa fie greu de utilizat

Fiecare retea sociala are cumva propriile reguli pentru hashtags: Instagram sunt de cele mai multe ori centrate pe topic sau descriere, pec and cele de pe Twitter sunt mai mult centrate pe topic sau pe conversatie

Asa cum sunt cateva “reguli” care va ajuta sa aveti niste hashtags de success indifferent de retea:

  1. Utilizati hashtags care sa fie potrivite brandului vostru. Este foarte tentant sa utilizam cam orice hashtags care pare cool dar s-ar putea sa nu fie potrivit pentru brandul vostru: imaginea brandului, mesaj, continut, audienta.
  2. Creati hashtags pentru promovare. Aveti un veneiment promotional? Ce mai bun mod de a raspandi anuntul este prin hashtags (de ex evenimente de caritate, zile internationale, etc)
  3. Nu uitati sa fie scurte si memorabile. Twitter va permite sa utilizati doar 140 de caractere intr-o postare deci daca hashtag-ul va ocupa prea mult spatiu nu mai este loc sa transmiteti mesajul
  4. Fiecare prima litera din fiecare cuvant sa fie cu litera mare.  #peplajalamareprivindapusul intr-un singur hashtag poate fi cam greu de cititin timp ce #ZiuaMondialadeLuptaImpotrivaCancerului

Jimmy Fallon a fost numit King Of The Hashtag For Social Media Engagement. In ultimii ani Jimmy Fallon a devenit un maestru al utilizarii hashtags pentru a creste interactiunea cu audienta showlui sau.  Chiara are un segment in showl saptamanal in acre cere audientei sa-si spuna povestile utilizand hashtagurile sale.

Tot el a mentionat si cateva greseli de baza pe care sa le evitam atunci cand utilizam hashtag-uri.

  1. Nu utilizati semne speciale de punctuatie sau spatii; de ex  #SuperBowl si nu  #super bowl. Cei din reteaua voastra sociala vor recunoaste astfel doar primul cuvant. Nu utilizati semne de punctuatie dar puteti utiliza numere atata timp cat sunt insotite de text: #smsummit16
  2. Nu utilizati simbolul @ in hashtags . combinatie de @ si de hashtag poate duce la taguirea unei persoane/user in loc sa reusiti sa trimiteti un ahshtag la toata reteaua voastra
  3. Nu utilizati prea multe hashtags #Cat #De Greu #Ar #Fi #Sa #TTrebuiasca #Sa #Citesti #Trei #Hashtags #Si #Sa #Intelegi #Ce #Vor#Sa#Spuna
  4. Asigurati-va ca hashtagurile chiar trasnmit mesajul vostru 
  5. Asigurati-va ca hashtagul functioneaza: daca exista un semnd e punctuatie sau un simbol inainte sau dupa hashtag acesta il va separa: #M-am plimbat….hashtagul va fi doar #M. daca aveti numere sau litere inainte de hashtag acestea le vor separa  123#abc, abc nu va aparea in hashtag. Daca este utilizat in totatlitate doar din cifre nu va avea hiperlink

Dincolo de do’s and dont’s si de useri celebri pentru hashtags trebuie sa va ganditi bine care este scopul lor pentru produsul vostru. Sunt multe websiteuri, branduri, persoane care utilizeaza hashtags destul de populare si pur si simplu le „arunca” in fiecare postare fara context, doar crezand ca in acest fel vor fi mai usor gasiti de altii

Acest plan poate sa functioneze pe termen scurt dar ganditi-va ca in timo nu veti putea sa va pastrati audienta dorita. Hashtag-urile sunt pantru a crea brand awareness si pot sa make or brake mesajele si interactiunile voastre din social media. este foarte important sa intelegeti cand , unde si cum sa le utilizati!

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s