Arta persuasiunii – un roman victorian sau must have in comunciare?

Cred ca toti primim zilnic 10-15 emailuri de la branduri la care ne-am abonat sau….de cele mai multe ori la care nu ne-am abonat. Once in a  while un titlul imi atrage atentia. Intr-o campanie de marketing avem nevoie sa postam continut nu doar pentru a vinde consumatorului un produs ci si idei.  Vrem sa fim generatorul conversatiei nu doar un simplu participant, vrem ca publicul sa ne citeasca pana la sfarsit postarea sa comenteze, sa dea like sau sa distribuie.

persuasion

Copywriting este arta si stiinta persuasiunii in comunicare, de la un simplu titlu, la postari pe blog, pe pagi ni sociale , interviuri, podcasturi…..orice comunicare este persuasiune.

Pnetru ca toata lumea este prezenta in „campul de actiune” social media trebuie sa fii perusasiv ca sa te direnetetiezi in multime. Cand ma gandesc la persuasiune ma gandesc la carte alui Jane Austen (sunt convinsa ca toate doamnele stiu despre ce vorbesc) si despre lucruri valabile inca din Anglia Victoriana.

persuasion 3 Ray Edwards s-a gandit la cuvantul PASTOR pentru, referindu-sa la conotatia originala acuvantului, accea de predicator, pentru a crea o un copyright cu adevarat persuasiv

pastor acronym

Atunci cand vindem ceva trebuie sa-l legam cu clientul, cititorii si prospectii. Indifrenet ce cerem intr-un content, incercam sa indreptam consumatorul in a lua o decizie buna in interesul sau. Puttei utiliza acronimul PASTOR pentru a crea orice mesaj doriti.

P.  Are trei elemente esentiale care trebuie luate in calcul cand vreti sa creati continut: targetul, problema pe care o are si  cum ii afecteaza aceasta problema. Primul pas este cunoasterea audientei .

A. Are doua componenente: mai inati amplificati problema si consecintele nerezolvarii ei.  Cealalta este aspiratia.

S. S reprezinta povestea si solutia.

T. T reprezinta testimoniale si trasnformare. In publicitate si vanzare se utilizeaza des testimonialele si studiile ne arata ca testimonialul unui alt client este cea mai importanat reclama pentru un brand. Dar in afara de testimoniale trebuie sa vorbim si despre trasnformare: de ex nu ne trezim dimineata gandindu-ne ca trebuie s atraversam jumatate de lume sa facem un curs de public speaking ci ne gandim ca vrem sa fim mai relexati cand vorbim in public

O. Urmeaza oferta 🙂 Aici spunem clienilor ce avem noi de vanzare (produs, servicii, idei, transformare).

R. Este raspunsul sau impulsul la actiune. Ceereti-le ceva, sa like, comment, share, sa descarce o informatie pe care o furnizati, sa vada un video. Daca nu cereti un raspuns nu uitati ca s-ar putea ca cei acrora va adresati sa nu stie ce doriti de la ei.

Si nu uitati totul incepe cu un titlu: cea mai importanta piesa dintr-un continut. Puteti sa aveti cele mai valide, utile si interesante informatii, daca publicul nu a  fost captat din titlul nu va citi nimic din ce ati scris (si ca sa ma intorc la exemple din filme: „You had me at Hello”:)) 

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s