Digital Insights sau Big Brother?

Ca marketeri ne place enorm tot ce ne pune digitalul la dispozitie. Putem afla si cum doarme clientul si de cate ori sforaie pe noapte, in asa fel incat sa-i livram exact produsul care sa-i rezolve problema (pe care de fapt nu stia ca o are :)). Si nu doar atat. Cu informatiile vaste despre „comportamentul” sau digital stim exact care este momentul vulnerabil in care sa-i livram cel mai bun mesaj in asa fel incat clientul sa cumpere produsul/ serviciul nostru.  Dar cand suntem de partea cealalta? De partea clientului analizat, este oare la fel de interesant?

internet spy

Internetul este baza existentei noastre, smartphoneul este un must have al omului modern. fara de care nu putem trai conectati la lumea reala. Citim stiri, facem research inainte de cumparare, comunicam cu prieteni si familie, ne informam, totul ce facem este digital. 81% din calatoria de search pentru un produs sau serviciu incepe online (acel ZMOT care stimuleaza search-ul) si cele mai multe platforme ne ofera posibilitatea sa ne logam cu un singur cont. Wowww ce fericiti am fost cand cu un singur click ne-am logat la orice cont, orice platforma, cu orice device, cand google chrome a „tinut minte” istoricul nostru de cautare pe mai multe deviceuri si cat mai mult timp.

Toate aceste facilitati sunt de importanta majora pentru orice marketer, oferind posibilitatea sa fie acolo unde se afla clientul, sa tragetam clientul potrivit pentru produsul nostru, sa personalizam mesajul in functie de client, device, locatie. Ganditi-va la programmatic marketing in care licitatia pentru un ad dispaly se face in nanosecunde plecand de la momentul in care am accesat un site , care poate transmite unui marketer detalii importante despre noi fara ca acesta sa na stie macar numele de familie. Aceasta licitatie nu are vreun contact umna si totul este lasata la mana tehnologiie care alege sa ne expuna la reclame relevante pentru noi indiferent de siteul pe care ne aflam (de ex ptr o tana mamica reclamele la scutece pot apare indifrenet ca este pe un site de mamici, un site de entertainement sau citeste un articol despre energia solara). Calatoria clientului modern este complexa de aceea este important sa ne focusam pe acele momente cheie care pot influenta decizia acestuia de a ne cumpara produsul. Explorari aici cum diferite canale, in functie de industrie,marime busienss, etc  influenteaza decizia finala de cumparare.

Dar ce se intampla cand esti de partea clientului? Eu raman de multe ori uimita cum stie el Google sa-mi „serveasca” exact reclama care trebuie, in momentele in care am cea mai mare vulnerabilitate de cumparare sau can ma aflu pe medii online unde parca nu au ce cauta respectivele reclame. Dar nu e de mirare, caci pentru fiecare dintre noi exista un spion destinat care ne analizeaza toate deciziile luate in search-ul online. Care sunt device-urile de pe care cautam cel mai des, ce cautam de pe fiecare device in parte, care este device-ul de pe care facem tranzactia si ce tipuri de tranzactii facem de pe fiecare in parte. Din anumite puncte de vedere este ideal si pentru mine ca si client deoarece gasesc mult mai usor ceea ce caut si reclamele la care sunt expus sunt relevante pentru mine. De ex Kindle are toate reclamele doar cu personaje feminine. De ce? Ptr ca din digital insights au aflat ca peste 70% dintre cumparatorii de kindle sunt femei:)

Si atunci da, este ok sa primesc reclame la kindle, pantofi, produse pentru copii, etc si nu la hidrofoare, suruburi sau pompe de amorsare.

Faceti un exeperiment sa vedeti cat de mult stie internetul despre voi, cat de mult se schimba reclamele la care sunteti expusi atunci cand sunttei anonimi: mergeti in Google Chrome – Click pe iconita e expand din dreapta sus – New incognito window. Incercati acest experiment cu acelsai site: in mod anonim si in mod oficial si veti fi susrprinsi de diferenta 🙂

Dar pentru mine apare intrebarea: este chiar digital insight? Eu ma simt mai degraba ca la un big borther, in care simt ca alegerile mele sunt facute publice unor necunoscuti, ca viata mea digitala nu mai este privata. Stiu, stiu daca vreau confidentialitate nu trebuie sa go digital. But can we have both?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s