Big Brother Pentru Industria de Publicitate

Industria de publicitate este un business de cateva miliarde de dolari la nivel mondial, un business al carui scop este stimularea consumului. Ar putea fi oare convinsa sa stimuleze sustenabilitatea? Dar sa vorbesti de spre stimularea consumului si sustenabilitate in acelasi timp este cumva o contradictie, deoarece mai mult consum presupune mai putina sustenabilitate.

ysl

Intr-o lume cu populatie crescanda si asteptari marite, oamneii vor continua sa consume. In Global AdView Pulse report, 2012,  valoarea industriei publicitare la nivel mondial a fost de $557miliarde; iar in cea mai mare piata de consum, USA, o persoana petrece in medie trei ore in fata televizorului, absorbind astfel sute de mesaje de marketing pe zi.  Atunci ar putea fi oare convinsa aceasta industrie sa se bazeze pe viata reala si sa nu creze false modele sociale? Ar putea fi convinsa sa stimuleze consumul dar intr-un mod responsabil 🙂

Raspunusul este da, din cand in cand cate o reclama mai trece prin filtrul organismelor de control si „fortata” sa tina cont de impactul pe care il are. Din pacate acest filtru se aplica abia dupa ce reclamele au ajuns in ochiul publicului si cineva a sesizat posibilitatea unei piblicitati inselatoare sau a existentei unor mesaje negative dinocolo de scopul initial al reclamei.

Asa s-a intamplat in anul 2015 cu o reclama ptr YSL care a fost interzisa pentru difuzare deoarece promoveaza o imagine „nesanatoasa” pentru femei. La prima vedere nu pare nimic in neregula cu o fata imbracata in negru, cu haine de lux si intinsa nonsalant pe podea. Asta pana vedem aspectul filiform al modelului menit poate sa creeze un fals tipar printre femei.

Puteti gasi aici si alte reclame pentru campanii celebre (de la bere la mobila) care au fost oprite de la difuzare deoarece incalcau regulile de publicitate. Well done ASA.

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s