Cum să foloseşti roboţi Facebook Messenger

În mod clar Facebook rămâne una dintre platformele cele mai utilizate de către marketeri, iar messenger pentru pagini este un suport în plus. Facebook permite acum instalarea de roboţi messenger pe paginile de business. Aceşti roboţi permit acele „conversaţii automate cu clienţii care vă contacteze prin messenger”

facebook-chatbot-alt

O serie de meniuri şi cuvinte cheie pot ghida clientul către paşii necesari, salvându-vă astfel timp şi eliminând cereri colatarele care nu generează vânzare. Roboţii sunt o modalitate facilă de a permite clienţilor să interacţioneze cu voi. de ex: cumpărarea de bilete pentru un eveniment, obţinerea de indicaţii, vizualizarea unui meniu, setarea unei întâlniri, sau adresarea de întrebări  uzuale.

An automated responder lets you reply immediately to users with instructions on what to do next or with information about your business.

Robotul se bazează pe cuvinte cheie pe care le tastează clientul în căsuţa de chat şi „ghiceşte” cam ce ar căuta aceştia. De exemplu dacă aveţi un restaurant care are în meniu şi mâncăruri vegane, ar trebuie să vă programaţi în robot cuvântul „vegan”. Puteţi crea roboţi artificali cu triggeri pe care îi definiţi.

Cum funcţionează

Sunt pagini care utilizează o combinaţie de inteligenţă artificială şi robot bazat pe meniu simplu.

The Denver Broncos chatbot prompts users to sign up for their daily digest.

Dacă de exemplu începeţi să tastaţi un mesaj în căsuţa de chat, în loc să alegeţi din meniul predefinit, robotul bazat pe inteligenţă artificială vă va sugera o listă de cuvinte cheie din care să selectaţi ce vă interesează.

Beneficii

Din ce în ce mai mulţi utilizatori se bazează pe Facebook pentru informaţii. Auto-respondenţii vă pot creşte interacţiunea cu clienţii, dându-vă posibilitatea să vă livraţi anunţurile publicitare în fluxul de ştiri al acestora chiar dacă nu v-au dat încă like la pagină. Puteşi iniţia o conversaţie cu un client, în loc să aşteptaţi să vină acesta la voi. Acest lucru se poate realiza încărcând lista voastră de abonaţi în Facebook custom audience. Pentru a descuraja spamul, FB cere un anumit fee pentru acest serviciu, dar ulterior puteţi trimite mesaje direct din pagină câtre audienţa creată.

 

#1: Crearea unui robot

Aplicaţii precum Chatfuel, Botsify, şi  OnSequel vă permit să creaţi un robot fără prea multă programare. Dacă însă aveţi posibilitatea cel mai bine este să cereţi ajutorul cuiva cu abilităţi tehnice. Fiecare dintre aplicaţii are tutoriale simple şi utile care vă pot ghida pas cu pas, mai ales dacă optaţi pentru versiunea de meniu simplu.

#2: Cum redirecţionaţi clienţii către robot

După ce aţi creat primul robot automatizat, l-aţi testat şi aţi văzut că funcţionează corect, schimbaţi butonul de acţiune pe pagina de facebook în „send message”. 

Edit the call-to-action button on your Facebook page.

Puteţi să redirecţionaţi reclama plătită către acest buton de acţiune utilizănd URL-ul de messenger. 

Find the link for the Messenger of your Facebook page.

Sau puteţi utiliza  plugins (Message Us sau Send to Messenger) pe website, pentru a vă contacta clienţii pe Facebook.

You can add these buttons to your website using Messenger plugins.

.

 

La final:

  • chiar dacă a ales iniţial un meniu din robot, utilizatorul are opţiunea de go back către o secţiune anume sau poate restarta robotul.
  • frumuseţea atunci când creaţi un robot este că puteţi interveni oricând cu un mesaj personal asigurând astfel clientul că în spatele robotului există cineva gata să-l ajute în orice moment.

 

 

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s