Uitați de SEO, AdWords, FBAds – primul pas este strategia

Zilnic văd câteva reclame către seminarii despre cum să fii expert in Facebook Ads, sau SEO sau Facebook page sau Google AdWords. Toate promit că în două trei zile vei fi expert în instrumenul respectiv care îți va duce afacerea, brandul, blogul, acolo unde ai visat tu.

Este foarte adevărat că este bine să stăpânești tehnica unui astfel de instrument indiferente dacă îl utilizezi tu direct sau colaborezi cu o terță parte. SEO, AdWords, Facebook page și Ads pot într-adevăr face minuni pentru businessul tău, te pot ajuta să ai promovarea necesară pentru atingerea obiectivelor propuse. Obiective, acesta este cuvântul de la care trebuie să porniți indiferent ce instrument alegeți să utilizați.

Digital strategy

Da, este posibil să deveniți maestru în FacebookAds, să nu existe niciun secret al acestui tool pentru voi, să îl implementați perfect și cu toate acestea rezultatele să întârzie să apară. Orice tactică trebie să se încadreze într-un plan care să vă atingă obiectivele. Nu plecați la drum fără un plan, nu mergeți la seminarii care să vă arate cum să turnați o picătură în oceanul cel mare până nu ați stabilit care este oceanul în care vreți să vă jucați.

Primul pas este să vă faceți o strategie și dacă acea strategie cuprinde instrumente digitale (ar trebui să cuprindă pentru că în ziua de astăzi totul este digital și este varianta  cost-eficientă prin care să atingeți un public țintă cât mai numeros) decideți de ce aveți nevoie de aceste instrumente, cum vă vor ajuta ele, cărui obiectiv din planul vostru îi vor sluji, cărui target și cum veți evalua eficiența tacticii/canalului.

Când se gândesc la strategie digitală, mulți oameni se gândesc să facă un site sau o pagină de Facebook în care vor posta câteva informații și ulterior așteaptă rezultatele. Dacă acestea întârzie să apară, se decide că site-ul nu e bun sau pagina de FB nu are suficiente like-uri sau trebuie investiți mai mulți bani in AdWords. O strategie digitală însă are câțiva pași simplii.

#1 Creați mixul potrivit de activități digitale pentru clienții voștri

Primul pas este să înțelegeți cine vă sunt clienții, ce caută ei, ce îi interesază, unde îi puteți găsi, care este comportamentul lor digital. Pentru detalii pe diverse industrii găsiți aici un barometru Google. La fel de important este să vă cunoașteți competiția, să o studiați să vedeți ceinstrumente folosește deja și cum puteți să vp diferențiați. Chiar și în cazul produselor aparent similare există ceva unic ce doar acel produs poate oferi. Toate aceste informații trebuie să țină cont de strategia voastră fără de care nu puteți avea un plan coerent

#2 Legați instrumentele/canalele între ele

Trebuie să vă imaginați strategia voastră ca un hub în care toate conturile/ proprietățile/canalele interacționează între ele și se susțin. Vreși SEO, ok, unde duce acel SEO, ce intrsument îmi susține și de ce? Vreți o campanie de AdWords? Ce vreau să obțin cu ea, ce instrument îmi susține și ce campanie anume îmi susține. De asmenea fiecare instrument trebuie să țină cont de scala de adopție a clientului: awareness, trailist, loyal

metro.png

#3 Abordați o strategie de conținut 

Conținutul este cheia. Indiferent ce vă spune oricine, indiferent cât de maeștrii sunteți în diverse instrumente dacă atunci când clientul ajunge la voi nu găsește un conținut interesant va pleca fără să mai revină. Mulți se chinuie să atragă clienți noi când cel ami simplu este să păstrezi clientul deja existent, să-l faci ”avocatul” tău. Pe acesta deja l-ai convins cu ceva, trebuie doar să-l convingi să revină. Cleintul revină dacă găsește ceva relevant pentru le indiferent că este ceva informativ, educativ sau distractiv. relevant nu însemană ceva care să-i schimbe sensul vieții ci care să-i creeze emoția necesară să revină. Nu lăasați conținutul la întâmplare ci plănuiți-l bine într-o strategie coerente menită să creeze interacțiunea necesară cu clientul.

Dacă nu aveți strategie coerentă riscați să pierdeți bani și timp cu instrumente inutile care nu vă aduc succesul dorit. Aveți nevoie de o strategie de business, de o strategie digitală și de o strategie de conținut. Și toate trebuie să țină cont unele de celelalte.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s